tussentijd verslagje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu tussentijd verslagje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

tussentijd verslagje

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Even een verslagje om te laten weten dat het hiet nog steeds goed gaat. De dagen en de weken schieten voorbij. Aanstaande zondag zijn de eerste 8 weken al weer voorbij wat inhoud dat 2/5 van het vrijwilligerswerk er dan echt opzit. De reden dat jullie zo weinig van mij gehoord hebben is omdat mijn laptop kapot is. erg balen maar dan het internet cafe maar ff in. Het internet werkt hier wel 10 x beter.

Nog even en het is kerst en oud en nieuw. De planning om mijn reis in grove lijnen vast te gaan leggen heb ik op januari gezet. Dat is dus nog geen 3 weken in de toekomst. voordat je het doorhebt is zo'n reis alweer over.

Het huis begint leger en leger te worden. De meeste van mijn vrienden zijn ondertussen vertrokken. Diana verliet Cape Town afgelopen weekend. Het weekend daarvoor is Rebecca samen met Elaine vertrokken. Kathy vertrekt volgend weekend naar duitsland. Lara verlaat het huis het weekend erna. We hebben een nieuwe huis manager die de regels een stuk strikter neemt. Afgelopen maandag had hij zijn introductie waarbij hij vertelde welke veranderingen hij zien wil in het huis. En wat de gevolgen zijn als je deze regels niet naleeft. 2 van de jongens in het huis hebben 2 waarschuwingen gekregen maar namen deze niet serieus. Gevolg is da ze vandaag het huis uit gezet zijn. Zelf ben ik blij dat er strenger op de leefregels gelet gaat worden. Gaan we eindelijk in normale standarden leven als het komt op gebied van hygiene en het niet stelen van andermans voedsel.

We blijven met een man of 6 over in het huis. Halverwege in januari gaat het huis weer gevult worden. De maximale bezetting van het huis is echter van 30 terug gedraait naar 25. Wat ook een hele verbeter gaat zijn denk ik. Ik zelf ben nu verhuisd naar een 4 persoonskamer waar ik met Kath samen leef. Kath komt uit UK en is een erg fijn kamergenootje.
Net zo gek en grappig als ik. Sinds Martins vertrek heb ik met niemand zoveel lol gehad als nu met Kath.

De afgelopen dagen gebruikt om kerstkaarten te schrijven. en voor het eerst dat ik hier ben mis ik Nederland echt. Eigenlijk heb ik alleen Kath nog met wie ik echt een goede band heb. En we wonen dan met 8 mensen nog in het huis. Voel me voor het eerste af en toe eenzaam in het huis. Ik mis mijn familie en vrienden en de warmte die ik normaal ervaar omstreeks kerst. hierdoor zit het kerst gevoel er niet in. Nu speelt het warme weer, de hete zon en blauwe hemel, het lange licht en het rondlopen zonder muts en handschoen ook een rol bij het missen van het kerstgevoel. De kerstboom staat opgesteld in de slaapkamer maar die voelt nog steeds misplaatst. De kerstplannen van mij zijn : eerste kerstdag naar de gospel church. ben uitgenodigd om een kerstlunch te nuttigen bij de pastor en zijn vrouw. Wat ik ongelooflijk gaaf vind! en 2de kerstdag gaan we de kleren die iedereen laat slingeren bij vertrek uit het huis uitdelen aan de " homeless people". Kath kwam met het idee om sandwitches te maken en deze vervolgens uit te delen wat ik zeker geen verkeerd idee vind! Dus kerst gaat nog wel een hele bedoeling worden.

Met oud en nieuw ben ik eigenlijk op zoek naar een beach party. Als ik dan toch in zulke temperaturen moet vertoeven wil ik ook voor 1 x in mijn leven oud en nieuw op mijn flipflops en korte broek kunnen vieren.

Geloof dat dit het voor nu wel weer een beetje is.

  • 13 December 2013 - 20:34

    Christa Geurts:

    Hoi Gijs,
    Het lijkt me een rare, maar ook interessante tijd om nu in Zuid Afrika te zijn.
    Het overlijden van Nelson Mandela, en de manier waarop dat daar herdacht en "gevierd "word.
    Maar de Kerst en oud en nieuw komt er ook aan. Het word hier al flink kouder. Een lekker zonnetje lijkt me heerlijk, maar misschien niet zo goed voor je kerst gevoel.
    Voor jou alvast hele goede dagen en ik zie je weer in2014

  • 29 December 2013 - 01:02

    Karlijn:

    Hee lieverd,

    Hopelijk heb je een fijne kerst gehad! Hier is het ook wel vrij warm (10 graden) voor de tijd van het jaar! Bedankt voor je kaartje, een leuke verrassing! Zelf was ik iets te lui :o
    ondertussen alweer wat nieuwe mensen in huis?

    Xxx kar

  • 10 Januari 2014 - 09:30

    Petra Van De Glind:

    Ha die Gijs,
    Ja, op oudejaarsavond, beter gezegd net op Nieuwjaarsmorgen is jouw naam bij ons thuis ook nog gevallen. We vroegen ons af hoe jij er bij zou zitten daar ver weg.
    Je ouders kwamen zoals gebruikelijk langs om te toosten op het nieuwe jaar. Heb je uiteindelijk nog een beachparty kunnen bezoeken?
    We wensen je vanuit Ermelo nog een mooie tijd toe daar. En voor daarna ook alle goeds.
    Groeten van Petra en de andere Glindjes natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 21778

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: