zondag kerkdienst 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu zondag kerkdienst 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

zondag kerkdienst 2

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Thuis gekomen wil ik graag douchen en naar bed. Ik besluit eerst wat te gaan eten omdat mijn maag zeer doet van de trek. Gelukkig heeft de rest dat ook dus zien we mekaar bij Richards voor gezamenlijk ontbijt. Verse croissants en Pannenkoeken!! Het irritante alleen, nu heb ik dus geen slaap meer. Een aantal gaan er naar het strand. Martin moest nog wat boodschappen doen, de nieuwe Nederlander, en ik besluit met hem mee te gaan en de rest dan later op het strand te zien. Ik hoop dat ik op het strand een “nap” kan dan. Aangekomen op het strand lokt de zee me te veel en besluiten martin en ik een frisse duik te nemen. Nou fris is te zwak uitgedrukt, het water is door de stromingen voor zuid Afrika verrekte koud en blijft dat ook!! Helaas weet de warme zon me daarna ook niet slaperig te maken dus lig ik maar wat te liggen in de zon. Om 12:15 gaan Anna, Carina, Jesper, Martin en ik richting huis. Met Manouk en Netty hebben we afgesproken om 13:00 thuis te zijn voor een afscheidslunch. De meiden willen graag een laatste keer bij Richards eten, so we do!

Na het eten dan eindelijk de lang verwachte douche! En hup het bed in. De meiden vertrekken om 15:00 dus de wekker om 14:45 gezet. Helaas is het al over 14:00 dus een lang dutje gaat het niet worden. Jamie maakt me wakker om 14:55. Kennelijk wekt mijn wekker mij niet genoeg en ik storm het huis uit want de meiden staan al bij de taxi. Ik vlieg Netty zowat in de armen en daarna manouk. Een vlugge knuffel en een kus en ze verdwijnen in de taxi. Het voelt raar om meiden waar ik het 10 dagen zo gezellig mee heb gehad zien te vertrekken naar het vliegveld. Over 18 weken vertrek in uit het vrijwilligershuis en ben ik het die op zo’n manier vertrekt. Na het vertrek van de meiden kan ik de slaap niet meer vatten en besluit mij klaar te gaan maken voor de kerkdienst van vanavond. Ik heb met Diana om 17:30 afgesproken om te vertrekken. We nemen een mini bus richting “longstreet”.

Diana is al eerder in deze kerk geweest en leid mij zo de goede kant op. De dienst word gegeven in een kerkje waar ik al een paar keer langs gelopen ben en waar ik een keer naar binnen wilde om de kerk van binnen te bezichtigen. De kerk noemt zich : Inclusive. Omdat zij god willen aanbidden met alle mensen. Ongeacht kleur/ras/geaardheid/trasgender etc.etc. Tijdens de dienst word een gebed gedaan. In dit gebed worden alle groeperingen / mensen die onrecht worden aangedaan meegenomen. Deze kerk-stroming richt zich op de liefde van god. En ik voel me hier erg goed bij. In essentie neemt deze kerk dezelfde principes als welke ik zelf in mijn geloof probeer te hebben.
De preek was gewoon Waauuw. De prediker wist de spijkers op de kop te slaan. Ik ben erg onder de indruk over het vertelde. Daarna hebben we een hapje gegeten op waterfront. Erg gezellig omdat er live muziek word gespeelt en we op de aanlegstijgers van de haven zitten te eten.

  • 05 November 2013 - 06:56

    Jos:

    het lijkt wel of je , je daar in de vreemde meer thuis voelt in het geloof dan in Nederland.

    heb het goed , hou het goed.


  • 05 November 2013 - 09:01

    Mams:

    Weer een mooi verslag Gijs. Mooi hoe je de dingen verwoord.

  • 06 November 2013 - 19:50

    Christa Geurts:

    Hoi Gijs, Truus was bij me op de koffie, vandaar dat ik nu aan het lezen ben wat je allemaal mee maakt.
    Ik wil je ook alvast feliciteren met je verjaardag morgen.
    Veel succes daar, en geniet ervan.

  • 08 November 2013 - 22:28

    Petra Van De Glind:

    Wat tof om jouw ervaringen te lezen. gefeliciteerd met je 23 ste verjaardag. Geniet van je avonturen. Groeten uit Ermelo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 21802

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: