7 november! Happybirthday to me - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu 7 november! Happybirthday to me - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

7 november! Happybirthday to me

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad


7 november. Ik word wakker van wat gestommel op m’n slaapkamer en open mijn ogen. Aan de achterkant van m’n bed hangt bungelt wat blauw. Ik kijk eens goed en besef dat het een ballon is.
Ik heb heerlijk een dagje vrij genomen van mijn werk. Ik draai mij nog eens lekker om. Een half uur later verlaat ik dan toch de warme omhelzing van mijn bed. In de keuken worden de eerst felicitaties en zoenen gegeven. Ik ga buiten even roken en heb Rebecca om mijn hals hangen. De sigaret is op en Rebecca en ik gaan terug naar binnen. Ik loop de huiskamer in en op de muur zie ik een vrij grote poster hangen met : GEFELICITEERD GIJS! 23 jaar. Overal hangen een stel ballonnen. Wat een mooi stel meiden heb ik hier als vriendinnen weten te maken! Ik voel me echt jarig nu.

Na het ontbijt kruip ik mijn bed weer in. Het plan was om met Jesper de tafelberg voor een 2de keer te beklimmen maar Jesper is nergens te bekennen. Ik verzet mijn wekker met 1 uur en ga slapen. Voordat de wekker gaat ben ik alweer wakker en maak een rondje door het huis. Nog steeds geen Jesper. Dan de wekker maar weer een uur later zetten. Weer ben ik 5 minuten voordat de wekker gaat wakker en uit mijn bed en weer geen Jesper. Nou, hij bekijkt het nu maar. We hadden rond half 8 afgesproken en het is nu over 10:00. Ik kruip voor een laatste keer mijn bed in en zet nu geen wekker. Wat een heerlijk lui beest kan ik toch ook zijn. Iets voor half 12 word ik weer wakker en ga mijn bed uit om er niet weer in te gaan voordat mijn verjaardag voorbij is.

Martin weet me flink af te beulen in de sportschool en dat voel ik over mijn gehele lijf. Nu bijna iedereen naar het werk is, alleen jamie en jose liggen nog ziek op bed, is het heerlijk stil in huis. Ik besluit naar de sportschool te gaan in de hoop de spierpijn uit mijn spieren te kunnen zwemmen.
Het zwemmen is erg lekker en doet mijn spieren zeker goed hoewel het niet zoveel van de pijn weghaalt als ik gehoopt had. Het is bijna 13:15 als ik thuis ben en ik zie 2 smsjes van Diana op mijn mobiel. 1 om mij te feliciteren en 1 om te vragen of ik zin heb om te komen lunchen op waterfront.
Lijkt mij een top idee dus ik gooi mijn zwemspullen op de waslijn en grijp mijn portemonnee en weet nog snel een klodder gel in mijn haar te smeren. Ik storm de trap bijna af. Beneden staat 1 van de 2 nieuwe meiden die het afgelopen weekend gearriveerd zijn. Lota blijft net als mij tot in maart. Ik bedenk me geen moment en vraag of ze al geluncht heeft. Ze vraagt waarom ik dat weten wil. Ik antwoord haar door te zeggen dat ik een birthday lunch ga houden op waterfront en dat als ze zin heeft ze welkom is om zich bij mij te voegen. Samen nemen we de taxi naar waterfront. We hebben een gezellige lunch met ons drieën. En als al het eten op is nemen we de taxi terug. Taxi kost hier toch bijna niets, en er zijn maar weinig minibusjes die naar waterfront gaan.

’s Avonds gaan we met een gezellig groepje ergens uit eten. Als we op het punt staan te vertekken word ik naar boven geroepen. En het eerste wat ik denk is OH NO! Wat gaan ze voor geintje met me uithalen. Als Anna, Diana, Jamie, Jose, Carina, Jesper en Martin allemaal om mij heen staan word mij een tasje aangereikt. In het tasje zit een fles met bubbel rose, een doosje met de beste chocolade ooit en een zelfgemaakt T-shirt waar iedereen wat opgeschreven heeft. Natuurlijk bevind zich ook een kaart in de tas. Weer besef ik mij wat een gelukkig ik heb om zulke gave en lieve huisgenoten te hebben. Vooral het T-shirt vind ik erg gaaf omdat de tekst die erop geprint staat zelf verzonnen is. Na iedereen geknuffeld te hebben vertrekken we naar het Restaurant

De naam van het restaurant is extra blatt. Diana heeft de tent uitgekozen. Zij heeft hier al eerder gegeten. Volgens haar is het prima en betaalbaar eten en het beste van alles! Cocktail zijn tussen 17:00 en 20:00 ½ prijs! Tijdens het eten zit iedereen gezellig aan de cocktails en als we om 20:00 de rekening vragen is niemand nuchter meer en zit het sfeertje er flink in. Ik geloof niet dat ik in lange tijd zoveel heb weten te lachen in 2 ½ uur. We besluiten om een afzakkertje te nemen @ Richards om redelijk op tijd in bed te liggen. Morgen gaan Martin en ik op de 3 daagse WESTERN CAPE TOUR.

WAT EEN LEVEN!!!

  • 12 November 2013 - 11:16

    Denise:

    klinkt alsof je heerlijk verwend bent! :D en zo hoort het!

  • 12 November 2013 - 11:45

    Jos:

    Wat een verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 21816

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: