weekverslag week 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu weekverslag week 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

weekverslag week 4

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 11-11-13

Vanochtend opgestaan om te beginnen op de babykliniek. Ik heb zin om hier te beginnen. Ben benieuwt wat ik te zien ga krijgen en wat ik leren ga. Ik krijg uit gelegd wat er wanneer gebeuren moet. Welke formulieren ingevuld moeten worden en hoe deze ingevuld worden. De dag is zo voorbij. ‘s Middags even een middagdutje o dat de nieuwe indrukken weer flink slopend zijn.
En daarna met Martin lekker naar de sportschool. Als ik terug kom

Dinsdag 12-11-13
Vandaag een vrij dag. Door alle gebroken nachten van de afgelopen tijd heerlijk wat slaap ingehaald.
Ik schrijf mijn afscheidsbrief aan mijn tante. Zij is gister nacht om 23.15 gestorven door alle complicaties na de operatie. De operatie om de slokdarm en daarbij het kankergezwel te verwijderen. De dag gaat in een waas aan mij voorbij. Kan mijn gedachtes nergens bijhouden.
In de avond bel ik weer met mijn oma en met mijn tante. Ik kan weinig voor hun doen nu ik hier zit. Dus wat ik doen kan, doe ik. En dat is regelmatig bellen.

Woensdag 13-11-13
Preparation room is erg druk vandaag, dus ik ga een dagje terug naar mijn oude werkplek. De dag schiet voorbij en het is best lekker om een dagje te kunnen werken met verstand op 0.

Donderdag 14-11-13
Terug op de baby kliniek. Vandaag doen José en ik al aardig wat zelfstandig. Als de zuster op koffiepauze gaat, wat ze hier trouwens tea time noemen, zien José en ik een aantal patiënten. Als we ons niet vertrouwd genoeg voelen vragen we de patiënten na alle controles gedaan te hebben en alles opgeschreven te hebben buiten opnieuw plek te nemen zodat we eerst de zuster kunnen consulteren. ’s Avonds ga ik met Anna naar de bioscoop toe. We belanden in een zaal met 20 stoelen. Maar dan wel leren luie relax stoelen, welke in lig stand geplaatst kunnen worden. Het enige wat ik miste was een dekentje om je in op te rollen. Zo wil ik voortaan wel altijd naar de bioscoop toe!!

Vrijdag 15-11-13
Vandaag hebben we het afscheid diner van Anna, 1 van m’n beste maatjes hier. En een steun en toeverlaat de afgelopen dagen. Anna en ik hebben de afgelopen weken de nodige wijntjes gedronken, sigaretten weg gerookt, bioscopen bezocht, de wasserette heen en weer gelopen, op het strand gelegen en een hoop gelachen. Het etentje was erg gezellig en de cocktails waren ½ prijs.
Na het eten regende het maar toch besluiten Anna en ik om samen onder een paraplu terug te lopen, deze beslissing is geheid gestimuleerd door de niet compleet nuchtere toestand.
Uiteindelijk een afzakkertje gedaan bij Richards. Althans ik. Anna is samen met Martin de stad nog onveilig gaan maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 21828

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: