gardenroute dag 2.2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu gardenroute dag 2.2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

gardenroute dag 2.2

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg

23 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Na de bungee jump rijden we naar een natuurpark waar we gaan kanoën. Na de adrenaline kick van de bungee jump heeft niemand in de bus echt zin in deze activiteit. Iedereen gaat met lood in zijn schoenen in tweetallen in een kano zitten. Ik en Rebecca zitten samen in een kano. Samen peddelen schiet niet echt op omdat er te groot verschil in kracht in de armen zit en we daardoor rondjes draaien dus rebecca gaat in de relax mode en ik ga lekker aan het werk. Wanneer we eenmaal op het water zitten slaat de kracht van water weer toe bij mij. Ik voel de kalmte die water en natuur mij brengen weer over mij heen komen en geniet ontzettend van de kano tocht.

Vanuit de kano tocht gaan we naar het hostel toe. ’s Avonds gaan we uit eten en ik besluit voor een lams nek te gaan. Een keer wat anders dan het gewoonlijke Nederlandse voedsel. Echter kom ik er na een tijdje achter dat het voedsel niet goed bereid is. Een deel van het vlees is koud, maar dan wel zo koud dat het niet van het afkoelen komt. En het bot om het vlees is letterlijk bevroren! De rest van het eten laat ik dus maar staan.

In Afrika kan je na 18:00 geen drank meer kopen in winkels. Maar eigenlijk willen we b ij het hostel nog een afsluitend wijntje doen. Gezien de prijzen in restaurant besluit ik een fles vanuit het restaurant mee te nemen naar het hostel. In Nederland betaal je snel een euro of 25 voor een fles als het niet duurder is. Hier in zuid Afrika betaal je 7 euro per fles. Meestal is een fles goedkoper dan 2 of 3 losse glazen wijn.

Aangekomen in het hostel gaan Martin Austin Rebecca en ik in de tuin zitten. Licht is er helaas niet en in het huis kunnen we ook geen kaarsen vinden ofzo. Dus we zitten in het donker gezellig met zijn 4en te kletsen. Net zo lang totdat de fles op is en de meeste van ons met een wankel loopje ons bed op zoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 21820

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: