eerste en laatste dage mumbai! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van gijsverschuur - WaarBenJij.nu eerste en laatste dage mumbai! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

eerste en laatste dage mumbai!

Door: gijsverschuur

Blijf op de hoogte en volg

11 Oktober 2010 | Nederland, Ermelo

hier dan het verslag over mumbai..
bereid je maar voor!!

vanochtend lag ik heerlijk te pitten toen me zus me wekte, dit omdat ze het wachtwoord kwijt was om op t internet te komen. lekker ding is t toch niet :p eenmaal wakker, en me zus achter de laptop geinsteleerd ben ik maar gaan docuhe. toen ontbijtje geritseld bij onze schattige indiër, denk je lekker een club sandwitch te krijgen, is dat ding zo heet dat t je bek uit brand haha maar wel lekker!!

toen onze Indier aangevalle om er achter te komen waar we een pinappartaat kunnen vinden, liep dat kereltje (was hij is echt heel klein haha) vet lief met ons mee en regelde ook nog eens een tuktuk voor ons... met de tuktuk naar het station gereden om naar de onderkant van mumbai te gaan waar we een wandeling zouden gaan doen.

maar eerst het tuktuk verhaal, wat das is me wat hier.
ze zeggen dat ze hier verkeersregels hebben, nou volens mij zijn die ver te zoeken!! ze gooien de tuktuk gewoon over voor en rijden rustig van de ene kant van de weg naar de andere. ook hebben ze hier niet gehoord van afstand houden, als er 2 cm tussen de tuktuk en het volgende voertuig was was t veel. het is echt geweldig om te zien hoe ze hier rijden! volgens mij kan je rustig een hele dag in een tuktuk rondjes rijden!! en het kost geen fluit, 20 minuten is ongeveer 60 cent :p

en als we het dan pas echt over goedkoop gaan hebben!! De trein.
een retourtje van 22 km is 16 roepies, wat gelijk staat aan 24 eurocent!! daarbij gaat t hier in de trein ook een stukje anders.. t is een sport om je zelf in de trein te proppen, anders kom je er niet tussen. vervolgens blijven de deuren wage wijd openstaan en als de trein bij een station aan komt is de helft van de uitstappende er al uit voordat de trein stil staat. sowieso blijft de trein een seconde of 30 stilstaan voordat hij verder rijd!

eerst maar een melding over het weer.
de temperatuur is heerlijk graadje of 25. maaaaar, en das een grote maar! we hebben giga veel regen gehad. wel veel miezer regen, en regen die aardig warm is. maar toch zijn we tot op de onderbroek nat geworden. dit heeft echter de pret niet bedrukt want we hebben rustig 4 uur door de stad heen geslenterd.

en ik voelde me daar een Olifant!!
als nederlanders zijn we namelijk genijgd wilde dieren, die niet in ons land voorkomenm, op de foto te zetten. Nou hier is het kennelijk de gewoonte om de blanke mens aan te staren, vervolgend te volgen met de ogen, bij het passeren een goede check van kop tot teen te doen en vervolgens regelamtig achter om te kijken. ook is het een sport om de blanke mens op de foto te zetten, zowel gevraagd als ongevraagd. (niet dat dit je ego niet doet)

na dus 4 uur in de stad nat geregend, compleet uitgecheckt/afgecheckt en bekenen te zijn waren we het wel echt zat en zijn we lekker terug gegaan naar ons breakfast gevalletje waar willie net onder de douche is gegaan en ik dus mijn blog aan het bijwerken ben. (en er dus ook achter kwam dat ik me blog van gister was vergeten op te slaan dus vandaan dan er nu ineens 2 staan haha)
eenmaal op bed vond ik dat ik t wel erg warm had. snapte alleen niet hoe het kon.. koorts?? maar nee, gewoon verbrand!! zonder 1 zonne straal te hebben gevangen vandaag!

en aangezien het weer hier morgen niet beter word hebben we maar besloten om morgen lekker naar Goa te gaan en hier misschien terug te keren aan het einde van de vakantie!!


  • 11 Oktober 2010 - 16:42

    Truus:

    Hai lievie,
    fijn he, zo'n zus. Maar je hasd nu een fijne lange dag. grappig wat jullie allemaal beleven. geniet er van

  • 11 Oktober 2010 - 18:15

    Liza:

    Heeij:)

    Haha lachen met die tuktuk;)
    Ben erg jaloers op jou!
    Geniet ervan!

    Kuss(L)

  • 11 Oktober 2010 - 18:15

    Liza:

    Heeij:)

    Haha lachen met die tuktuk;)
    Ben erg jaloers op jou!
    Geniet ervan!

    Kuss(L)

  • 11 Oktober 2010 - 18:15

    Liza:

    Heeij:)

    Haha lachen met die tuktuk;)
    Ben erg jaloers op jou!
    Geniet ervan!

    Kuss(L)

  • 11 Oktober 2010 - 21:02

    Jos:

    Ja dat is nog eens iets anders Gijs. En jij maar goed je best doen om je rijbewijs te halen. kan je daar gewoon je gang gaan in het verkeer. Jammer dat je daar niet kon rijden. maakt alles niets uit.
    Dus jullie zxijn de wilde "dieren " daar van de indiers.
    Dast je zelfs zomder zon kunt verbranden. pas maar op voor de keren dat je dan wel zon krijgt.

    groetjes papa

  • 12 Oktober 2010 - 19:11

    Karoen:

    Jeetje, pas 1 dagje daar en nu al allerlei avonturen beleefd haha

  • 15 Oktober 2010 - 07:28

    Mariët:

    Klinkt echt super daar joh! Ik wil ooook ^^ Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ermelo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2010

beetje vreemd maar wel lekker!!

22 Oktober 2010

wat een gekte weer!

20 Oktober 2010

ff wat laten horen!

20 Oktober 2010

even een tusen score

19 Oktober 2010

Hoezo de plannen even flink omgooien!!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 21793

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: