bird santuary - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu bird santuary - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

bird santuary

Door: gijsverschuur

15 Oktober 2010 | India, Goa

het laatse deel van de dag van gister!!!

aangekomen op het eiland begint de zoektocht naar de kanoes waarmee we door de bird santuary konden gaan varen. hele zoektocht. op den duur zien we weer een bordje met ferry en denken dat we aan de andere kant van het eiland zijn aangekomen om daar over te kunnen steken naar Divar island. oftewel de verkeerde hoek. het eiland waar de bordsantuary op ligt heeft een driehoeksvorm. maar wij besluiten dan hier de weg maar te vragen. zaten we gewoon goed, en niet alleen goed!! we hadden het mannetje gevonden die we zochten, schijnt hij ook een heel artikel te hebben in de lonely planet van een paar jaar terug (waar hij zelf erg trots op is, heel lief op te zien)wij vragen wat het kost, nemen nog wat voorraden mee en ik vraag of hij misschien iets heeft om me knie te ontsmetten. nou dat had hij wel, maar dan moesten we mee naar zijn huis. wij dus op de scooter achter hem aan rijden. vraagt willemieke nog of hij langzaam wil rijden, wij rijden hier in goa niet harder dan 30 en alleen om rechte stukken 40, kennelijk is voor hem 40 km/h langzaam! maar wij uiteindelijk veilig sangekomen bij zijn huis. hij woont op een heuvel, in het bovenste huis. hier worden we gelijk uitgenodigd om op de bank te gaan zitten, en natuurlijk niet vergeten je schoenen uit te doen als je daar binnen komt. overal lees je verhalen over dat indiers voeten vies vinden. dus die man schuift een tafel naar voren toen we op de bank zaten. en zei dat ik me been op die tafel moest leg.. waar is die voetenfobie gebleven?? hij haalt 1 of andere spray die verschrikkelijk prikt! en ook 10 minuten nodig had om in te trekken. ondertussen word de indiase thee voor je neus neergezet en krijgen we allemaal boeken in onze handen gedrukt. wat oude boeken over vogels, de oude lonely planet met zijn artikel erin, 2 gastenboeken waarin iedereen zijn verhaal doet na een tripje met hem! was heel gaaf om te lezen. iedereen was zeeeeer possitief over hem! na een tijdje dus naar de boot gegaan. dit was een kanoe gemaakt uit een mango boom, 1 geheel.aan de achter kant was een motortje geplaatst. toen begon onze tocht over de rivier. het is daar zo mooi! zo stil! zo schoon! het was zo rustgevend. echt heel gaaf. over groene bomen, t stikt er van de vogels. zelf ben ik verliefd geworden op de kingfisher, die vogel heeft zulke mooie blauwe veren!!
op den duur ook nog een mega ding van een crocodil gezien. maar die ging het water is dus smeerde wij hem maar snel haha. na ander half uur over het water gevaren te hebben, de natuur beworden en stil gestaan bij alle vogels die we zagen terug gegaan naar het huis van deze man. hier kregen we van zijn moeder, ja ja hij woont met zijn vrouw bij zijn ouders in om voor hen te zorgen, weer een kop thee en een soort rode ui koekjes, erg lekker! toen kregen we de foto albums van zijn huwelijk en die van zijn zussen aangereikt. hebben deze lekker doorgebladderd terwijl we met hem spraken over huwelijk tradities, verschillen in huwelijken van india en nederland. rond 6 uur zijn we daar weggegaan zodat we nog enigzins licht hadden op de terug weg. nou dat was ijdele hoop. nog voordat we de pont terug namen hadden we de lampen van de scooter al aan staan. staan we op die boot, gaat het ook nog eens regenen.. nou ik was al een beetje klaar met die scooter en het rijden op dat ding. moesten we niet alleen in het donker maar ook nog eens in de regen terug rijden!! willie besloot het eerste stuk te rijden maar de regen ging steeds harder en harder. totdat we in een halve moeson bij zaten!! je zag gewoon geen hand voor ogen meer op de weg. dus gestopt bij een bushalte totdat het ergste regen over was. toen het bijna droog was de weg naar Betim gevraagd, want vandaar komen we namelijk wel terug, en ben ik maar verder gaan rijden, al ging het minder snel dan als willie het gaspendaal bedient haha. Goa is overdag al een hel om je weg in te vinden nou bij nacht was t gewoon niet te doen. dus wij tig keer de weg gevraagd. ging het eindelijk de goede kant op,begint het weeeer te regenen. dit keer niet zo hard dat we moesten stoppen maar alles was wel weer zeiknat! uiteindelijk heel aangekomen bij het hostel. ik ben snel onder de douche gestapt. me wond nog eens goed uitgespoeld en verzorgd en verbonden. toen gingen we even kijken op skype! daar was onze oma online dus even met oma gepraat en haar gevraagd onze ouders te bellen. toen kwamen pap en mam dus op skype. afscheid genomen van oma en even met onze ouders gekletst. maar hier was het ondertussen al half 10 (in nederland dus 6 uur)dus niet te lang gekletst want we moesten nog eten. ik had ff geen zin in raar voedsel dus ben lekker voor de pizza calzone gegaan en dat was goddelijk!! en hebben de avond afgesloten met een cocktail! super lekker, en cheap haha toen terug gelopen. onze buren hier zijn ook nederlands, dus dan raak je toch even aan de klets.. nouja even?? t was ineens bijna 4 uur haha dus toen maar naar bed gegaan!

15 oktober : reisdag!

wij vanochtend rond een uurtje of 8 alweer naast ons bed. kamer opgeruimd. tassen gepakt en naar het ontbijt gegaan. lekker ontbeten met een toast + honing, verse sap, een soort home made indian yogi en een lekker kommetje warme custard met fruit!! goddelijk! na het ontbij de laatste dingen gepakt en de laatste kosten bij het hostel (van een ontbijt, scooter,was etc) afgerekend. hier vroegen we wat een normale prijs voor een taxi is naar Panaji, ons volgende verblijf plaats, bood die kerel aan ons zelf te bregen als we geduld hadden. hij moest toch nog iemand ophalen bij het vliegtuig. dus nu zitten we de tijd te doden tot 2 uur en dan gaat ons india adventure weer verder!!

• 15 Oktober 2010 - 07:55

Mariët:

Aah het klinkt allemaal zo geweldig ^^
    En wat maken jullie veel mee :) Wel eng dat je je zus kwijt was! Hoop dat je wonden snel genezen.
    Geniet van Panaji ^^

Liefs

• 15 Oktober 2010 - 17:07

Jos:

wat een belevenissen allemaal weer. ik ben benieuwd naar de foto's want ik ga er van uit dat jullie toch wel maken ,ondanks alle regen ( moesonbuien ).
    mooi dat jullie ook met de lokale bevolking in aanraking komen. ondanks dat jullie het kunnen relativeren dat armoede daar voorkomt hoop ik toch dat jullie het bij terug komst in nederland ook kunnen. jullie zullen wel 'gegroeid "zijn als jullie terug komen, geheel op jullie zelf aangewezen zijn ipv onder oudersvleugels.