Panaji, hoofdstad van Goa - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu Panaji, hoofdstad van Goa - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

Panaji, hoofdstad van Goa

Door: gijsverschuur

18 Oktober 2010 | India, Goa

tijdens de uurtjes die we moesten wachten om naar panaji te worden gebracht zijn we naar vagator beach geweest. hier aangekomen liepen we naar een rotswand om in de schaduw te genieten van de zee! komt er zo muts aan, begint een heel lief praatje tegen williemieke met dingen als : you have beautifull eyes, you have beautifull hair, ook wou ze weten waar willie vandaan kwam en hoe vaak we hier geweest waren( dit doen ze om er achter te komen hoe erg ze je kunnen afzetten). ook begon ze met ons te paaien door dingen te zeggen als darling what is your name etc. toen ze er achter kwam dat willie en ik eigenlijk van der af wouden en weg wouden gaan begon ze over haar koopwaar en of ze wat mocht laten zien. als we niets wilde konden we gewoon weggaan. willie valt daar natuurlijk weer voor dus daar kwam der ruzak!
teenringen/armbanden/enkelbanden/sjaals/mannen armbanden/ siradendoosjs/peper en zout stelletje etc. etc. willie zag nog wel een enkel bandje die ze leuk vond en vroeg wat het koste, het meisje ging rustig door met uitpakken en vertelde dat ze zo een eerlijke prijs zou afspreken. toen ze eindelijk klaar was met uitstallen begon de handel!! willie wou voor 250 roeppies het armbandje wel hebben!! zij begon met 750. uiteindelijk heeft willie 250 betaald maar omdat het indische meisje beweerde geen wisselgeld te hebben nam willie er voor 50 roeppies een kralenbandje bij. toen terug gegaan naar het hostel en lekker geluierd, ben zelfs nog even lekker ingedommeld. toen was het bijna 2 uur en hebben we de laatste dingen gepakt.hebben nog even op de veranda gezeten en toen werden we opgehaald en met de auto gedropt in panaji. aangekomen in panaji werden we afgedropt in een wijk waar veel hostels zaten. wij zagen een leuke die ook nog een goede prijs gaf. dit was een grote grote kamer met los wc en douche hokje. we zijn gelijk panaji ingedoken. dit viel vies tegen, de stad is vies en straalt niets uit. alle gebouwen zijn verwaarloosd en we werden weer nagekeken alsof we het 8ste wereldwonder waren of we werden door iedereen aangesproken alsof we ramptoeristen zijn. de hele stad en de sfeer die er hangt deed je in een depressie springen, t voelde alsof je opgesloten zat in die stad. ik was er al vrij snel klaar mee. gelukkig merkte ik dat willie het zelfde voelde en in de plaats van 3 nachten te blijven hadden we besloten de volgende ochtend vroeg te vertrekken. we hadden wat gehoord over avond cruisen dus zijn we richting de haven gelopen. ze hadden verschillende soorten, wij hebben gekozen voor de sundown cruise. we moesten om 19.00 bij de haven zijn voor de cruise, t was toen 5 uur. we zijn naar het hotel gelopen en hebben de camera gehaalt. toen weer teug gelopen, alleen was de sun toen al down. wij hadden gehoopt op een rustig uurtje op het water. maar nee dat liep anders. toen we in de rij stonden voor de boot lagen er ook andere boten, en daar kwam een herrie (muziek) vanaf!! dus wij op onze boot, ter preventie van onze huidskleur aandacht lekker achter in gaan zitten. toen kwam de entertainment, wat dans en muziek. leuk om te zien hoe mensen hier de vrijdag avond vieren, op zo boot zit namelijk het hele gezin inclusief baby's!! terug op de wal naar het hostel gelopen, bij de supermarkt nog wat cola en chocolade ingeslagen en dat opgegeten tijdens het kijken van een hindi film die we zelf aan het vertalen waren, kan je verzekeren! daar kun je erg veel plezier mee hebben. daarna lekker gaan slapen en de wekker op 07.30 gezet.