en we zijn in Goa mensne!! - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu en we zijn in Goa mensne!! - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

en we zijn in Goa mensne!!

Door: gijsverschuur

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2010 | India, Goa

te beginnen met wat zakelijke berichten
temp : 32 graden
muggen : veel!!
roken : sigarette 0, nicotine kauwgom 0 (en dan al 2 dagen en 22 1/2 uur)

vanuit het Hotel met een auto afgeleverd bij het vliegveld.
willie had natuurlijk niet de mogelijkheid om de e-ticket uit te printen( en we hadden er eerlijk gezegd ook niet aan gedacht haha) dus zijn we maar bij de informatie balie om raad gaan vragen.
die vroeg om onze code en printte het formulier voor ons uit! inchecken was verder geen probleem, allen de vrouw die onze tassen innam (bagageiname) deelde mee dat ze even een plek met extra beenruimte voor ons regelde, soms is een reus zijn handig, het zat namelijk ontzettend fijn!! de vlucht heb ik verder niet veel van mij gekregen, zoals de auto motor bij willemieke werkt als slaapverwekkend zo doet de vliegtuig motoren dat bij mij. toen zijn we dus geland in Goa. uit het vliegtuig rsampje zag je al dat alles veel groener was dan Mumbai. uit het vliegtuig zijn we geld gaan pinnen en toen op zoek gegaan naar een prepaid taxi. voor ons reisje naar vagator toe waren we omgerekend 12 euro kwijt, en daar rijden ze dan ongever 1 uur en 15 minuten voor!
Tijdens het rijden zie je veel van het landschap. het is hier echt erg mooi!! veel groen, veel bomen, veel veldn, regelmatig een koe. toch blijf je versteld staan van de manier hoe het niet in het verkeerd gaat. ik zou hier geen auto durven rijden. wel gaan we morgen proberen 2 brommers/scooters te regelen om samen te gaan toeren. de baas van ons slaapplaats zei dat dit 100 roeppies per dag zou zijn, weer ff omrekenen voor jullie = 1 1/2 euro!!
we hebben nu een hele gave kamer. het is een soort huisje met een slaapkamer en een badkamer. heel mooi gelegen in een parkje/tuin.
's avond natuurlijk weer gegeten, dus ik me stoute schoenen aangetrokken en aan de eigenaar gevraagd naar een leuk/lekker plekje om te kunnen eten. hij gaf 3 namen op waarvan ik de eerst ben vergeten haha de andere 2 waren china town en mangotree. chinees ga ik dus echt niet eten, dat doe ik thuis wel. dus wil meegenomen naar mangotree. super leuk tentje!! leuke muziek/ super sfeer/vriendelijk personeel. ik toch maar me stoute schoenen aangehouden want willie bestelde pizza, nou dat kan ik thuis ook! dus ik keek bij het kopje goan specialtisch.
daar zag ik staan : viscurry. dus besloot dat maar te doen. zegt de ober : its very spicy!! en ik dacht waarom ook niet :P dus willie kreeg der pizza en mijn eten kwam wat later. 1 bordje en 1 kom en 1 schaal
de kom bevatte witte rijst, het bordje een soort vissenstaart vanaf de BBQ en in de schaal lag dan rode/orange curry met 2 stukken vis erin. dus eerst dat geBBQde visje gegeten, was lekker. toen de rijst opgeschept en wat curry saus. bij de eerste hap dacht ik : als dit heet is moet die kerel de soep van het vorige hostel eens proberen!! t was wel heter dan ik gewend bent maar was wel erg lekker!! toen zei willie : haal de vis er anders eerst uit. eerste stuk van de kont van de vis met stuk lichaam. prima te eten. het 2de stuk was de kop van de vis!! die toch maar op het schaaltje gedaan om terug te sturen. dat durf ik nog niet aan haha
morge ga ik me over de haai buigen:P

nu gaan we de rekeing betalen (want het internet is gratis bij dit restaurnt) en ons bedje in zodat we morge fris en fruitig op staan.
slaap lekker allemaal en tot morge!!!

  • 12 Oktober 2010 - 19:29

    Karoen:

    Goed om te horen dat alles tot nu toe goed gaat.
    Goa klinkt inderdaad erg mooi en wat jij allemaal durft te eten!
    Ik ga al bijna over mijn nek als ik dit lees :p haha

  • 13 Oktober 2010 - 04:37

    Jos:

    hoi gijs natuurlijk les ik jou verslagen ook en vind het mooi om te zien dat je de zelfde dingen beleefd / beschrijft als je zus maar dan op jou manier. zo worden het toch 2 verschillende verslagen. leuk ook dat je je wilt aanpassen aan de gewoontes daar en hun eten. je gerecht zou niets voor mij zijn ik zou ook voor de pizza gegaan zijn. maar dat is bekend. ik dacht dat meer vriendinnen je zouden volgen. dus vandaag ook bij jou verhaal maar een reactie gegeven. ik lees alle verslagen om jullie te volgen en ook voor jou geniet van het moment en laat het op je inwerken. laat het gebeuren en beleef.

  • 13 Oktober 2010 - 08:40

    Truus:

    je bent een dapper ding om daar de inlandse gerechten te proberen. Geniet van al het goede wat India jullie bied

  • 13 Oktober 2010 - 09:14

    Oma Deine:



    Dag Gijs. IK heb je verslagen gevonden en gelezen. Hartelijk bedankt en Fijn dat jullie het zo leuk hebben Blijven jullie in Goa? Lieve groet Oma

  • 14 Oktober 2010 - 16:37

    Liza:

    Nou schat je hebt het naar je zin zo te lezen!
    Geniet er nog van en ik wacht met smart op je volgende verhaal!!!

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2010

beetje vreemd maar wel lekker!!

22 Oktober 2010

wat een gekte weer!

20 Oktober 2010

ff wat laten horen!

20 Oktober 2010

even een tusen score

19 Oktober 2010

Hoezo de plannen even flink omgooien!!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 21830

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: