hierbij t verslag van tourong Goa! - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu hierbij t verslag van tourong Goa! - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

hierbij t verslag van tourong Goa!

Door: gijsverschuur

Blijf op de hoogte en volg

13 Oktober 2010 | India, Goa

aller eerst! leuk de reacties die jullie geven, maakt het schrijven van deze blog extra leuk!!

te beginnen vanaf het begin, dat begint na de viscurry van gister avond!

na dus heerlijk gegeten te hebben zijn we terug gegaan naar onze kamer.
gelijk de klamboe bevestigd zodat we mug vrij konden gaan slapen! is het al een heel gedoe om die klamboe goed te hangen. toen dat ding eindelijk hing, alles beetje opgeruimd was en de spullen voor de dag erna klaar gelegd waren lekker in bed gekropen, nou lekker?? de kamer was TE warm, de blower stond TE hard, ik had nog veels TE veel energie en die klamboe was TE rampzalig. dus gingen we eerst maar lezen. ik lag rustig met me onderbroek en een 3/4 broek in bed.
Dat was dus zweten geblazen. maar rustig blijven lezen. maar als je ook maar iets bewoog schoon die klamboe lis, dus Hup je bed uit, klamboe recht hangen en hup er weer in en verder lezen. schiet die klamboe weer los, dus weer eruit, weer goedhangen en weer naar bed. moet je inene plassen! dus je bed weer uit, je bed weer in, schiet je klamboe bij het in bedkruipen weer los. dat ging wel een tijdje door. dus toen dacht ik. vastbinden met een touwtje, eerst keer ook geen succes. dus toen anders bevastigd met een touwtje -> schoot de achter kant steeds los. dus uit pure wanhoop de klamboe aan de achterpoten van het bed bevestigd, dit was succes!! toen was het inmiddels al uurtje of 12 maar nog steeds geen slaap. dus lekker woelen van de ene op de andere zij, van buik naar de rug etc.!rond een uurtje of 2 viel ik dan eindelijk in slaap, willie lag al een uurtje of 2 lekker te knorren naast me. gevolg : zij begon om half 8 met : "Gijs ben je ook al levend??" nee dat was ik niet maar toen wel haha. toen dachten we lekker te gaan ontbijten bij mango tree, daar hebben w gister avond gegeten. gaat dat ding pas om 09.00 open. dus toen hadden we zoiets van : laten we de scooters maar vast regelen dan. verteld die aardige man dat hij ook best een ontbijtje op t balkon kan serveren. dus besloten dat te doen. lekker pannekoeken met banaan en honing! ging er zeeeer goed in. en tegen advies in ook maar een fruit salade besteld (ik was toch al aan de rees.
na het ontbijt liet de eigenaar zien hoe de scooter werkte, we kregen er 1 samen, wat uiteindelijk goed is geweest (wacht maar af:P). zo ding is dus vrij simpel te bedienen. sleutel in contact. remmen in en start knopje aandrukken, vervolgens gas geven en t kreng rijd! is het wel een heeeeel avontuur om links te moeten rijden!!

het rij avontuur :
Wij dus om 09.30 hier uit vagator wegrijden, moesten eerst nog tanken wat hij de scooter was leeg! in india tanken ze dus voor je, dat was maf maar wel prettig. mag je gwoon zegge hoeveel liter je wil en dat doen ze erin, je rekent af en rijd verder. ik had naar de benzine pomp gereden en willie had daarna the spirt ook te pakken. zij reed het eerste stuk verder. ik dus lekker lopen loeren. wat is de omgeving hier prachtig!! en het ruikt hier ook beetje vreemd, maf maar op een bepaalde manier wel lekker. iedereen hangt hier ook gewoon op de claxon. we wouden eigenlijk richting noorden gaan, hier ging het al mis want we kwamen in t zuiden uit haha. toch rustig doorgereden en lekker getoerd. na een tijdje nam ik het stuur weer over en reden we richting alabam beach, of iets in die zin, hier werden we gelijk het terras opgelokt en aangezien mieke al weer wat trek kreeg zijn we die kerel maar gevolgd. heerlijk op een verhoogd terras over de zee uitgekeken toen we een salade aten met milkshake en cola. op de weg naar het strand toe had je van die souveniers zaakje, lijkt wel wat op de braderie in ermelo zeg maar, en aangezien we toch ook toeristisch willen doen zijn we er lekker langs gelopen. al die verkopers roepen je na met : its cheap of very cheap very cheap! uiteindelijk niets gekocht en terug gelopen naar de scooter.we hadden toen nog de wilde plannen om te gaan kanoen ergens, kom even niet meer op de naam van die plaatst/streek, dus gingen met goede moed die kant op. ik rij dus op den duur rustig een berg af waar we onderaan rechts af moeten slaan, maar je moet wel op de linker helft uitkomen van de weg! en ik zal ik dus niet zijn als t hier goed zou zijn gegaan. dus ik stuur die scooter de weg op, iets te snel denk ik, ik zie een witte auto aankomen en paniek hem een beetje (te veel) en bats boem, daar liggen we op onze bek! midden op een kruising. goddank was t er rustig en zijn we er goed vanaf gekomen! willie heeft helaaml niks, en daar was ik echgt super blij mee!! straks had ze wat gebroken door mij toedoen :S. ik heb een schaafwond op me knie (die ik thuis heb schoongemaakt met alcohol dus er nu heel mooi uitziet), een rode/gebrande plek met 2 blaren op me been waar ik denk ik de uitlaat heb geraakt.snel gekeken of willie heel was en doorgereden. na nog







  • 14 Oktober 2010 - 17:50

    Liza:

    Nou Gijs het wat een avontuur:P Het schilt dat je een broeder bent en je eigen wond kunt verzorgen;) Ik hoop dat het vannacht wat beter gaat in je klamboe:P

    Kuss

  • 14 Oktober 2010 - 17:58

    Jos:

    Hoi Gijs jullie beleven veel, en ik hoop dat dat goed blijft gaan. beschermengeltjes hebben echt rust nodig dus rustig aan graag


  • 14 Oktober 2010 - 18:00

    Mams:

    hai kerel, misschien leer je nu om 's nachts stil te liggen (haha)
    Veel plezier nog.

    kus

  • 14 Oktober 2010 - 19:11

    Chris:

    Hallo jongelui.Jullie beleven veel bijzonderheden,dat is geweldig, maar met dat scooterrijden in een dergelijke onbekende stad moeten jullie toch de uiterste voorzichtigheid voor laten gaan. Veel plezier Chris.

  • 14 Oktober 2010 - 22:07

    Joke_vlijm@hotmail.c:

    Lieve Gijs. je hebt heel wat te stellen met zo'n zusje, lees ik, heerlijke verhalen, ga vooral zo door en wees een beetje zuinig op jezelf en op haar, oh ja, duidelijk, broer en zussie(heerlijk dislectisch)kan ik wel wat mee, hoor, werk op s'Heerenloo en dus in de zorg, oud-college van Willemieke(heerlijke meid, mag haar erg graag, tussen ons gezegd, dan, he?)Heel veel plezier en geniet ervan, ik hoor het graag,liefs joke

  • 15 Oktober 2010 - 01:50

    Wilhelmina Taggart:

    HOi gys; je moet een klamboe kopen voor thuis, dan is het gaaf voor de volgende keer.LTw

  • 17 Oktober 2010 - 01:46

    `Mia (Paramaribo):

    Wat een avonturen. Willemieke had de link naar je blog gezet, dus ook jouw verhalen gaan lezen, heel leuk, en vaak heel spannend!. Ik zou jullie zo een mooie RUIME klamboe willen sturen, want we weten er alles van, vechten met je klamboe! Maar ja, India ligt niet naast de deur.
    Al gewend aan links verkeer? (is ook hier in Suriname, nu durf ik in Nederland niet meer te rijden...). Veel plezier en geniet van natuur en cultuur. Groetjes van een ver familielid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2010

beetje vreemd maar wel lekker!!

22 Oktober 2010

wat een gekte weer!

20 Oktober 2010

ff wat laten horen!

20 Oktober 2010

even een tusen score

19 Oktober 2010

Hoezo de plannen even flink omgooien!!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 3982
Totaal aantal bezoekers 21809

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: