Susegad!!! - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu Susegad!!! - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

Susegad!!!

Door: gijsverschuur

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2010 | India, Goa

susegad!!

goaanse expressie wat inhoud : Het goede leven

wij zijn dus gedropt bij dudhsagar hotel, maar omdat we niet weten hoe duur het is blijft de chauffeur wachten met onze tassen terwijl wij de kosten gaan vragen. toen we het terrein opliepen stond er al heel groot Spa Resort. en aan de omgeving te zien wat dit Way Above our Price Limit! maar toch maar dapper doorgestapt en bij de receptie gevraagd wat de kosten waren. geloof me het ziet er hier duur uit, en dan voel je je niet gemakkelijk in een zwart t-shirt die niet schoon ruikt en een 3/4 broek waar de betadine vlekken instaan. het goedkopen huisje, de klasse B was 3250,-- rs per nacht, oftewel 50 euro. de duurdere tent was 5000,-- rs per nacht, oftwel 75 euro. dus willie vraagt naar een goedkoper hotel in de omgeving, maar er was er bij hen geen bekend. toen we de receptie afliepen liet ik willie staan en zei dat we A onze rust wel verdient hadden en dat we wisten dat we in de buurt van de waterval meer zouden moeten gaan betalen en dat 50 euro met zijn 2-en dan best goed te doen is. gelukkig deed ik dat wat er kwam een vrouw van de receptie, junior officer ofzoiets, naar ons toe en vroeg wat we wel wouden betalen. willie keek me aan en we vertellende 2500,- rs. hiermeer ging ze accord en pakte 2 kamer sluitels zodat ze ons de kamers kon laten zien. eerst liepen we naar de B klasse die we voor 2500 rs konden krijgen, deze is te vergelijken met een soort bungalow. zag er goed uit en ik vond dit prima. ze wou ons ook de A klasse nog laten zien, dit zijn tenthuisjes met een mage 2 persoonsbed, een aardig ruime badkamer met bad en apparte douche en wc. deze kon ze ons beiden voor 3500,- rs per nacht. willie zag aan me dat ik wel verkocht was door die badkamer maar dat ik wel in twijfel was over de prijs. dus voordat ik het door hebt zegt die slimme muts : we will take it for 3000,-. de junior zegt dat ze dit moet overleggen met haar superiour de senior. dus wij lopen terug naar de receptie en er word gevraagd naar onze paspporten. ik laat willie even achter en loop met de taxi chauffuer terug naar de auto om de tassen te pakken. het terug lopen met mijn handbagage en 2 ruszakken was niet zo succes. maar en kwam een mannetje van het hotel met een soort tassen karretje aanlopen om mijn tassen te accepteren. wij onze paspoorten gepakt en ons laten inschrijven. we besluiten hier 2 nachten te blijven, intotaal dus 6000,- rs.de prijs die je bijna voor 1 nacht betaald!

wild santuary :

liggen we net op onze kamers, tassen uitgepakt en met een kom cup-a-soup in de hand, want we hebben een eigen water koker. worden we al gebeld of we interesse hebben in een wild life jeeptour voor 1500,-- rs. willie wou dit vanaf het begin al dus ik zeg gelijk : "Doen!!". wij dachten dat de tour 1500,-- p.p was en dat er 30 rs bijkwamen voor een camera. dus ik sta bij de receptie met de portomonnee om 3030,- rs te betalen. was de 1500,-- de hele tour voor 2 personen!
dus om 16.00 in een jeep, willemieke + gids + chauffer +ik, het wild santuary in om dieren te gaan bekijken. de trip was gweldig wat natuur betreft. het voelt een beetje als de natuur van jerrestic park. de wegen zijn ook lekker hobbelig hier. je word van de ene kant van de autoachterbank naar de andere gehopst. dieren hebben we niet echt veel gezien, een vogel, een arend en een hele hoop ... prakieten (de soortnaam ben ik kwijt, veelste lastig). dit was het eerste deel van het park. hier zijn we ook nog naar de devil canyon geweest. dit is een stuk rivier dat zigzaggend door rotsen is geslijt. we kregen uitlegd dat de rivier aan de boven kant smal is en lijkt alsof het langzaam stroomt maar onderin is het als een vissenkom uitgesleten en daar stroomt het erg snel! hier zijn ook vele mensen overleden.
toen met de jeep naar een tweede deel van het santuary gereden. er werd gevraagd of we een stukje wouden lopen, want dan konden we naar een grasland waar een uitkijk toren stond en waar je regelmatig herten en bizons kon zien. hier vonden we dus een hoop stilte, een hoop grasland en een hele boel van die parkieten. daarna zijn we terug gebracht naar het resort en zijn we gaan eten. de prijzen hier in het restaurant stonden gelijk aan die van mango tree, dat viel me dan weer reuze mee. ik heb hier lekker kip met patat gegeten, in een champignonsausje. mieke had spagetti met napoleon sausje. en hadden samen een kip kebab, is eigenlijk een kipspies maar wel erg lekker. hebben de andere maaltijd ook 50/50 gedaan. keek de ober wel raar toen de borden omgedraaid stonden, speeksel vinden ze hier bah dus ze zullen wel niet gewend zijn aan mensen die maaltijden omdraaien. terug in de tent hadden Wil en ik het idee om het bad eens flink te gaan misbruiken. nou dat was dus geen succer. er was niet veel warm water, eerder lauw en ik kan me niet voorstellen dat je dat bad ooit vol krijgt. na een paar liter is het weer koud, doe je de kraan dicht en paar minuten later aan heb je weer een paar liter warm water. dus uiteindelijk is Wil in de badkuip onder de douche gaan zitten en heb ik de andere douche gebruikt. daarna lekker schoon ons warme bedje ingedoken. en zeker dat dit een lekker bedje is!! morgen geen wekker gezet. zien wel hoe laat we opstaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2010

beetje vreemd maar wel lekker!!

22 Oktober 2010

wat een gekte weer!

20 Oktober 2010

ff wat laten horen!

20 Oktober 2010

even een tusen score

19 Oktober 2010

Hoezo de plannen even flink omgooien!!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 21800

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: