dushsagar waterval - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu dushsagar waterval - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

dushsagar waterval

Door: gijsverschuur

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2010 | India, Goa

sudhasager waterval!!

vanochtend rond een uurtje of half 10 wakker gebeld, wil haar humor slaat om als je haar hier nu nog aan herrinerd (20.00). de kerel van het hotel wou weten of we naar de waterval wouden en hoe laat we wilde. hier geld dus de regel : wij roepen, zij doen. moet daar wel een beetje aan wenen maar het is ergens wel prettig. wij gezegd dat we om 11.00 die kant op wilde. dat word dan ook gewoon zo geregeld. wij, als nederlanders, dus een kwartier te vroeg maar dat was geen probleem, afrekenen, naar de auto lopen en even wachten op de chauffeur. toen de chauffeur aangekomen was werden we naar een neerbij plaatsje gebracht. hier moesten we over in een andere auto met andere chauffeur. die zou ons naar de waterval brengen. aan het einde van onze trip zou de auto van het resort ons weer ophalen. wij dus met die andere chauffeuer richting de watervallen. werden we eerst staande gehouden door een mannetje, wou weten of we een gids nodig hadden bij de waterval want het kon er erg glibberig zijn. ik had gelijk het idee dat we werden afgezet, als we een gids nodig zouden hebben had het resort dat vast wel aangegeven. ik zag willie twijfelen maar ik zei nee. die meneer die gids wou spelen zag de twijfel bij willie dus hield aan. ik Willie overtuigd en uiteindelijk afgeslagen. na ongeveer 500 meter waren we bij een rivier aangekomen, ik had echt zoiets van : zijn we er nu al?? maar nee hoor. we moesten met die auto die rivier doorsteken. de diepte viel wel mee, ongeveer knie hoogte, maar er stond wel een flinke stroming, helemaal in het midden. aan de overkant gekomen verder gegaan mer de reis. de natuur is hier echt het einde! het is zo mooi, echt ongeloofelijk. maar als ik dacht dat we gister al een wilde route hadden gehad moest je er vandaag bij zijn. wat en paden hebben we gereden!! een stuk verder moesten we weer door een riviertje heen, je merkt aan de auto dat hij er nu wat meer moeite mee had en er liep nu ook echt water in de auto (dus laagje maar hoor). onderweg zagen we nog wat aapjes, en t zijn echt ver schattige! na ongeveer 40 minuten zagen we de waterval van een afstand, nog 15 minuten verder waren we bij de parkeerplek. de eerste 3 dingen die je daar opvallen. 1) het staat er barstensvol met jeeps, 2) het stikt er van de aapjes, klein/jong/oud/leuk/lief/lelijk etc. 3) alle toeristen slaan het verbod om apen te voeren in de wind. de chauffeur wou ons om 13.00 terug bij de auto hebben. dus hadden we 50 minuten! dus wij volgen het pad naar de voet van de waterval. moeten we eerst een stroom oversteken. toen had ik dus spijt van het feit dat ik de gids had afgeslagen. gelukkig liepen er 2 groepen met 2 gidsen die ons ook hielpen met oversteken. dus dan gaat de klim naar de waterval verder. en nog een keer moeten we een stroompje oversteken, en weer baal ik er van dat ik de gids heb afgeslagen. maar ook hier helpen de gidsen van de andere groepen ons weer. toen waren we bijna bij de waterval. bij de waterval stikt het van toeristen en apen (die nog steeds gevoerd worden door toeristen, alleen hadden deze apen hele rare onderkinnen. het lijkt erop of ze hamsterwangen hebben waar de pinda's die de toeristen ze voeren in opgeslagen worden. zag er niet goed uit). na een kwartier genoten te hebben van de waterval zijn we terug gegaan. nu alleen zonder de andere groep en hun gidsen. aangekomen bij de eerste stroom staan er een stel meisjemeisje dames met hun half dronke echtgenoot te kijken hoe ze over moeten steken. Willie en ik besluiten eerst te gaan. ik zoek een stabile plek in het water, dit koste aardig veel moeite, en hielp Willie naar de overkant. Toen zijn goed gestationeerd stond hielpen we de 3 dames, weet nog niet of ze pools of rusisch zijn, naar de overkant. hun vrienden hoefde geen hulp dus liep ik door naar Willie. draai me toch even om om te kijken of alles goed gaat zie ik van die mannen onderuit gaan (deze heette Max) en weer tot staan komen. ik dacht ook bij mezelf, stik der ook maar in.. moet je maar niet drinken als je zoiets doet (Max stonk namelijk vreselijk naar bier). wij rustig doorgelopen naar het volgende stroompje. hier waren ook veel mensen bezig richting de waterval te komen. dus toen wij op wat stenen in het water stonden om over te steken werd en een klein jochie, jaartje of 1, overgegeven. Wil nam het kind aan, maar zij stond niet al te stabiel, en gaf hem door aan mij. achter mij stond zo pools/rusisch mokkel als een schaap te kijken, nou in de armen laat ik zo kindje ook niet achter. dus het kind goed op me arm gezet en de 5 passen naar de kant met het kind gestapt en aan zijn moeder gegeven. daarna konden wij vrij vlot oversteken. toen we aan de overkant waren keek ik weer achterom , de hele poolse / rusische groep was namelijk ook gearriveerd, en kon nog net genieten van het 3 x vallen van Max. toen zijn we naar de parkeerplek gelopen. toen de chauffeur ons zag lachte hij en gingen we naar de auto en namen we dezelfde weg terug. alleen reed hij nu wel een stukje harder en toen we 4 andere auto's voor ons hadden zitten gin hij ze ook nog eens inhalen. waarom hij nu ineens zo snel terug wou weet ik niet, Willie denkt dat hij misschien nog een tweede rondje wou rijden met andere toeristen. wij zijn in ieder geval veilig terug gekomen. toen moesten we de auto van het resort vinden. dus wij de straat in die ons, voordat we in de andere auto stapte, gewezen was. deze staart liep in een kubus vorm. dus wij eerst de ene kant gelopen, geen auto. de hoek om en die weg gelopen weer geen auto, weer een hoek om maar nog steeds geen auto. Wil besluit te vragen bij een winkel of ze een auto hebben gezien van dudhsagar resort maar die kerel begreep ons niet dus toch de laatste hoek maar omgeslagen om bij de chauffeur die ons naar de waterval had gebracht te vragen waar die auto staan kon, staat dat kreng daar. de chauffeur van het ressort zag ons en liep naar de auto. snel de auto in en terug naar het resort. aangekomen bij het resort zijn we eerst gaan lunchen. Eerst beide een bord met friet en daarna een kabap spies. Wil nam dezelfde als gister avond en ik had er 1 in de kaart zien staan waar het word fish bij stond. zegt die ober dat het wel spicy is. ik vraag hoe erg spicy waarop hij antwoord dat het voor ons nog wel kan waarop ik zeg : than i try it! Willie maakt nog het grapje dat ik meer kruidig eten kan dan zij. de pataten kwamen eerst, en die waren verrekte lekker. toen dat bord leeg was zei de ober dat de spies nog een paar minuten duurde, nou geen probleem hoor. zie ik de bomen ineens bewegen, en de dag ervoor hadden we ook al apen rond het restaurant gezien en ja hoor, daar waren die kleine duveltjes. de ober legde uit dat er bij het restaurant een cocosnotenboom en een bananen boom staat waar de apen zich op richten. dus wij lekker foto's schieten van de spelende apen. toen kwam de kabap. de vis was inderdaad kruidig maar wel verrekte lekker. toen de kapab op was waren de apen nog steeds druk bezig dus Wil lekker met haar camera aan het spelen. ik ondertussen de rekening gevraagd en betaald. het is wel erg leuk om Mieke zo druk met haar camera in het weer te zien. uiteindelijk was ik het zat er riep ik naar haar dat als ze niet snel terug kwam haar cola op was. nou daar kwam ze weer, helemaal happy. ze ziet het betaalboekje van het restaurant liggen en zegt : je hebt de rekening al gevraagd waarop ik zeg, en al betaald. op dit resort hebben ze ook een spa, dus wij even kijken wat dit allemaal kost want we gunnen onszelf nog steeds een massage. nou die dingen zijn dus niet te betalen hier, of in ieder geval voor goaanse prijs erg duur, de kosten staan gelijk aan die van Nederland. dus terug gegaan naar onze kamer om een middag dutje te doen. willie gin op bed liggen en was werkelijk binnen 2 minuten vertrokken. ik had nog niet zo slaap en wou eigenlijk het bad nog een keer proberen. misschien was gister het warme water wel op ofzo. nou ik ben bijna ander half uur bezig geweest om met de kraan van het bad, de andere douche en de waterkoker (waar ik steeds 1,2 L water in liet koken en in het bad deed) het bad te vullen voor 15 cm. toen was ik er wel klaar mee. ben in die laag gaan liggen en heb de douche van het bad erbij aangezet. heb er wel van genoten. nog niet zo schoon gevoeld hier in India als na dat bad, en natuurlijk de dag van aankomst hier. heb ongeveer een half uurjte in dat water gelegen toen heb ik Willie gewekt, was bang dat ze anders niet zo slapen, en mama even gesmst dat alles goed is. toen heb ik lekker in bed gelegen terwijl Meke in bed aan het bloggen was. Toen ze klaar was heeft ze het voor gelezen en ben ik gaan bloggen. voordat ik het door had was het half 7 en hebben we ons klaar gemaakt voor het avond eten. aangekomen bij het restaurant werden we geholpen door een iets te behulzame ober. hij hield het tafeltje zo goed in de gaten dat het voelde alsof we op onze vingers werden gekeken. hij zou wel nerveus zijn geweest ofzo. maar eveneens weer een heerlijk stukje gegrilde kingsfish gegeten met vegatables noodels, nou dat spul brandde je bek ook weer uit hoewel t wel lekker was. we kregen er ook 3 potjes met kruidensausjes bij. toen ik de inhoud van de potjes aan het bewonderen was stond die ober al naast me met de uitleg over de inhoud. ik dacht waarom probeer ik het ook niet gewoon. dus ik een druppel op me hand gedaan, en heel dom op me linker hand (die word hier als onrein gezien), en het er van afgelikt de eerst was eerst erg zuur en daarna zout. de tweede smaakte als basilicumolie met een hele zoute nasmaak. 2 x trok in dus een smerig gezicht, wat de ober en willemieke aan het lachen maakte. de ober vroeg of we ketchup wouden. dit sloegen we af maar toch bracht hij het. niet alleen bracht hij het maar gooide het ook over het eten heen. ik was blij want ik had niet zoveel op me bord meer liggen. gooit die kerel zo de rest van de noodels uit het schaaltje op me bord en flikkertje het hele schaaltje ketchup er overheen. Willie vond het grappig en lief maar die hoefde het niet op te eten. toen we om een toetje vroegen kwam er niet echt wat uit ofzo. Willie vroeg om een fruitsalade en dat ging hij navragen. Er was alleen watermeloen, dit vond Willie best maar de ober begreep dat ze een glas watermeloensap wilde. dus dit snel uit zijn hoofd gepraat en gevraagd om een snee watermeloen. kwam hij uteindelijk met een fruitsalade terug die bestond uit banaan (lekker), watermeloen (erg lekker) en annanas (tres zuur). en ik was weer lekker mezelf dus gooi het eerst stuk banaan al op de grond. raap het op en leg deze op me placemat. toen er nog 1 stukje watermeloen over was heb ik de banaan aan de andere kant van het schoteltje gelegd. ik kijk even naar de ober om de rekening te vragen, kijk daarna terug naar het schoteltje is die banaan weg en heeft willie een volle mond. dus ik vraag of ze dat stukje banaan aan het opeten is. ze doet haar mond open en laat vol trots de banaan zien. ik zeg dat dat stukje dus op de grond heeft gelegen en schiet compleet in de slappe lach en heb er zelfs een traantje bijgelaten. Zegt willie ook doodleuk : " gister ook een glas van hun kraan water gehad en heb dat overleefd, overleef ik dit ook wel". nu ik het aan het herschrijven ben lach ik ook weer. mooie actie! na het eten op bed geploft en me blog van vandaag aan het schrijven. zometeen de tas inpakken en morgen op weg naar het zuiden. hoevaak de plannen in de afgelopen 3 dagen zijn veranderd.... niet bij te houden. voorlopig is de planning om morgen met de bus naar Ponda te gaan, vanuit daar met de bus naar Magao, en vanuit daar met de trein naar pandolim, het zuidelijke puntje van Goa.

wat ik nog wel even kwijt wil. je begint hier wel de tel van dagen te verliezen. dit geld ook voor het gevoel welke dag het nu precies is. we schrokken er vandaag van dat het de 17de al is. hebben er al 8 dagen opzitten. kan het ook niet echt plaatsen dat het een zondag is.
en we hebben hier ook de nodige regen buien gehad ondertussen!! dan gaat het even flink tekeer en dan is het weer droog. het verpest de vakantie pret niet want te temp blijft tijdens de regen rond de 25 graden en alles is ook zo weer droog!!

  • 18 Oktober 2010 - 15:56

    Jos:

    zo dus de sambal kan dus invervolg bij de chinees ook mee genomen worden.

  • 18 Oktober 2010 - 22:13

    Karoen:

    Zo de ervaringen die je daar op doet, neem je denk ik je hele leven mee ;]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2010

beetje vreemd maar wel lekker!!

22 Oktober 2010

wat een gekte weer!

20 Oktober 2010

ff wat laten horen!

20 Oktober 2010

even een tusen score

19 Oktober 2010

Hoezo de plannen even flink omgooien!!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 21810

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: