van susegad naar Palonem - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu van susegad naar Palonem - Reisverslag uit Goa, India van gijsverschuur - WaarBenJij.nu

van susegad naar Palonem

Door: gijsverschuur

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2010 | India, Goa

Vanochtend ging om 08.00 de wekker weer. snel de laatste dingen ingepakt, ik had gister namelijk zo goed als al in me tas gestopt.
toen zijn we gaan ontbijten en hebben uitgecheckt. vanaf het resort is het 5 minuten lopen naar het dorpje Mollem. vanuit hier hebben we een bus gepakt naar Ponda. (voor dit ritje waren we met de taxi 650 rs kwijt, met de bus 40 rs. wat en verschil he) dit was een hindi bus, er werd ook hindoe muziek gedraair. was echt een super gezellig sfeertje!! willie zat voorin naast een oudere dame en t leek alsof ze weer lekker aan het kletsen was met de bevolking. toen we de bus instapte liep in voor en ging richting de chter kant van de bus. roept Willie dus dat ze naast die oudere dame vooraan gaat zitten. Prima, ik lekker naar de achterbank gelopen en mijn tas tussen mijn benen op de grond gezet en genoten van de tocht/natuur en de sfeer in de bus. aagekomen in Ponda opzoek gegaan naar een bus die naar Margao gaat. vanuit Margao wouden we de trein naar Palonem nemen. het was even zoeken naar de bus van Margao, en hebben het ook regelmatig nagevraagd welke we meosten hebben. de helft van de tijd keken mensen raar als we de stad uitspraken dus ik het boekje (lonely planet) gepkat en op de kaart gewezen waar we heen wilde. ineens hadden we de goede bus te pakken en waren we op weg naar Margao. dit was een christenbus, op het buskaartje (de eerste die we ooit gehad hebben in een bus) stond Jesus travells. Het was wel even spannend om erachter te komen waar we nu precies uit moesten. Dus willie vraagt het na en de chauffeur zou een seintje geven. ws het gewoon de aller laatste halte die we uit moesten stappen. zijn we bij de laatste halte, een groot plein met meerdere bussen (centraal punt voor bussen) wij kijken en navroeg doen naar de trein. Werden er alleen niet erg wijs uit. Ziet Willie een bus waar Palonem op staat. Dus we besluiten maar met de bus verder te gaan! prima vervoer middel. Werden we voorin de bus gezet zodat we onze tassen mooi kwijt konden. in die bus zijn we volgens mij mega afgezet maar wat geeft het. We waren opweg naar Palonem. Aangekomen bij Palonem kwamen we erachter dat dit dus echt een toeristen plek is. ik heb nog nergens zoveel blanke mensen bij elkaar gezie in India!
We liepen een stukje om te zoeken naar een hostel. vliegen er dus allemaal mannetjes op je af die je willen winnen voor hun hostel. de eerste die we binnen liepen was wel aardig maar keken toch nog verder. het 2de mannetje had verschillende kamers voor verschillende prijzen. we hebben hier een kamer genomen met 2 2-persoonbedden voor een leuke prijs, deze kamer heeft tevens een klein balkonnetje.
Morgen gaan we een rustige dag tegemoet en hebben gesloten om daarna terug omhoog te klimmen naar Anjuna. in de buurt va Anjuna zit Mapusa en hier hebben ze elke vrijdag een markt die we graag willen bezoeken en in het Noorden in het tevens minder toeristisch. maar ons kent ons, als de plannen toch nog compleet omgegooid worden zou me dat niets verbazen.

nog een paar dingen die ik even kwijt wil voordat ik deze blog afsluiten
- we zitten in een internet cafe waar we de schoenen uit moeten doen (indiaase gewoonte)
- ik ga me vanavond wagen aan zwaardvis
- het is ongeloofelijk hoe het er hier in de bussen aan toe gaat wat betreft betalen! ten eerste hoef je niet gelijk bij binnenkomst in de bus te betalen, zo mannetje komt vanzelf langs, je noemt je plek van bestemming en hij noemt de prijs. ook het betalen gaat wat vreemd. moet iemand wisselgeld terugkrijgen maar heeft dit mannetje dat even niet loopt hij eerst de andere mensen langs en geeft vanzelf je wisselgeld terug. ook kan het een hele ruil handel zij van gled heen en weer gestopt tussen het geld mannetje van de bus en meerdere passagiers!

Als het allemaal een beetje wil gaan mieke en ik vanavond een sundown meemaken op het strand.






  • 18 Oktober 2010 - 14:15

    Adrie:

    Ik hoop dat de zwaardvis je goed is bekomen.
    Anders is het misschien maar goed dat jullie morgen een rustige dag hebben.Leuk om jullie verhalen en belvenissen te lezen! Doe voorzichtig! Adrie

  • 18 Oktober 2010 - 16:17

    Jos:

    goede reis verder

  • 18 Oktober 2010 - 18:32

    Ricardo:

    Hallo Gijs,
    wens jullie een fijne tijd in Goa.
    Ik verhuur kamers en appartementen in Panjim.
    Je kunt mij contacten als je wat wilt weten.
    00919960321088

  • 20 Oktober 2010 - 11:54

    Tantje:

    Nou die zon is wel heeel erg down gegaan he. Is Delhi een andere plaats als New Delhi? Nou hopelijk gaat het daar wel goed met het weer en jullie uiteraard. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2010

beetje vreemd maar wel lekker!!

22 Oktober 2010

wat een gekte weer!

20 Oktober 2010

ff wat laten horen!

20 Oktober 2010

even een tusen score

19 Oktober 2010

Hoezo de plannen even flink omgooien!!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 21818

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2013 - 01 April 2014

green point hospital Zuid-Afrika

18 Mei 2011 - 05 Juni 2011

Here we go Again, this time Borneo!!

10 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: